EDE – Edenaren, vakantievierders en bezoekers krijgen komende maanden op een creatieve en actuele manier informatie en inspiratie aangeboden voor een verblijf in Ede. Dit gebeurt met de zomercampagne ‘Blijf Ede Ontdekken’ die is opgezet door Ede Marketing, samen met partners en de Gemeente Ede. De eerste uitingen zijn zichtbaar vanaf begin augustus via offline en online media en op diverse locaties. Ontdek Ede in 24 of 48 uur
De campagne richt zich op de inwoners en de vakantiegangers die zich al bevinden in de gemeente Ede. De campagne start in de eerste week van augustus en loopt tot oktober. Centraal in deze campagne staat het op ontdekkingstocht of op avontuur gaan in Ede.
Avonturengids Ede
Met een heuse avonturengids krijgen bezoekers en bewoners concrete tips om op ontdekkingsreis te gaan in de gemeente Ede. In deze gids staan suggesties om Ede te ontdekken in 24 uur of in 48 uur. Daarnaast is de gids aangevuld met leuke tips, bestaande uit een mix van toeristische highlights en de wat minder bekende plekjes. De gids wordt vanaf de eerste week van augustus verspreid via alle toeristisch recreatieve bedrijven en organisaties en is te downloaden via
bezoek-ede.nl/ontdekken .
#BlijfEdeOntdekken
In die periode van de campagne is er fysieke zichtbaarheid via onder meer A0 borden langs de weg, abri posters, digitale reclameborden en posters bij diverse toeristische locaties. Ook de uitagenda in Ede Stad is in lijn met de campagne en verschijnt in augustus en september elke twee weken. Online is er de speciale website
bezoek-ede.nl/ontdekkenen wordt #BlijfEdeOntdekken ondersteund door advertenties breed ingezet op social media.
Influencers bezoeken Ede
Op uitnodiging van Ede Marketing gaan komende weken ook drie influencers het gebied ontdekken. Zij krijgen elk een ontdekkingstocht passend bij de doelgroep van hun website en naar het thema: ‘Actief &
Natuur’, ‘Cultuur & Culinair’ en ‘Op pad met kinderen’. Diverse toeristisch-recreatieve locaties in Ede zullen bij hen op het programma staan.
Ede laten ontdekken
“Juist nu willen we bewoners en bezoekers extra laten zien dat het vrijetijdsaanbod in Ede weer open is. We willen bewoners inspireren om er weer op uit gaan in hun eigen gemeente en bezoekers het diverse aanbod van Ede laten ontdekken. Dit gebeurt in de campagne vanuit vijf thema's: Natuur, Cultuur, Actief, Culinair en Shoppen. Daarnaast is de militaire historie een belangrijk onderwerp voor Ede, vooral in de nazomer met de Airborne luchtlandingen en herdenking”, aldus Daan Berends, directeur Ede Marketing. “Deze zomer kiezen veel mensen voor een vakantie op de Veluwe en wij willen maar wat graag laten zien wat Ede hen allemaal te bieden heeft.”