112

Gewonden bij brand en gasexplosie Stephensonstraat in Ede

Foto: Chris Ouboter

Bij de 112 meldkamer kwam op maandagavond om 22.04 uur een melding binnen van een brand in een woning aan de Stephensonstraat in Ede.

De brandweer van Ede Centrum en de politie was ingezet. De oorzaak van de brand bleek een barbecue te zijn in de schuur van een huis. Een gasfles was tot ontbranding overgegaan en veroorzaakte een steekvlam waarbij gewonden zijn gevallen.

Een van de twee gewonden, een man is hierbij zwaargewond geraakt. Om de ernst van de verwondingen is er ook een traumahelikopter ingezet om een mobiel medisch team in te vliegen.

De man is met ernstige brandwonden opgenomen in het Brandwonden Centrum in Beverwijk, de vrouw was lichter gewond en kon in het Ziekenhuis Gelderse Vallei worden behandeld. De brandweer doet onderzoek naar de exacte oorzaak van de brand.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden