Fotobijschrift: Het convenant tussen K röller-Müller Museum, Gemeente Ede en Ede Marketing werd getekend bij de schuilkelder van het Kröller-Müller Museum. Vlnr: René Verhulst (Burgemeester Gemeente Ede), Lisette Pelsers (Algemeen directeur Kröller-Müller Museum) en Daan Berends (Directeur Ede Marketing). Gemeente Ede en het Kröller-Müller Museum werken samen om cultureel erfgoed voor iedereen aantrekkelijk en toegankelijk te maken
EDE – Het Kröller-Müller Museum en de Gemeente Ede hebben opnieuw een convenant gesloten. Ede Marketing is hierin wederom de uitvoeringspartner voor het marketingdeel. De duur van deze samenwerking loopt tot en met 31 december 2025. Speerpunten van het convenant zijn educatie en citymarketing. Een van de eerste uitkomsten van de samenwerking is de puzzelrally Helene Unlocked.
Puzzelrally Helene Unlocked
Een van de eerste resultaten van de samenwerking is de puzzelrally ‘Helene Unlocked’, ontwikkeld in opdracht van het Kröller-Müller Museum, Ede Marketing en Cultura Ede. Dit spel heeft als doel om het verhaal van Helene Kröller-Müller meer bekendheid te geven in de gemeente Ede. Daarnaast stimuleert het spel om
natuur, cultuur en monumenten in de gemeente Ede te leren kennen. Spelers worden meegenomen in een fictief verhaal, waarbij een grote rol is weggelegd voor de schuilkelder van het Kröller-Müller Museum.
De start van het spel is in Ede, Lunteren of Otterlo en het wordt gespeeld op een smartphone. Het spel is geschikt voor spelers van 9 tot 99 jaar en mogelijk in groepjes tot maximaal 5 spelers. De spellen worden gespeeld op locatie. Verplaatsen tussen de locaties kan per fiets of auto. Kosten per spel € 15. Meer info:
helene-unlocked.nlKansrijke thema’s
Het convenant tussen Kröller-Müller Museum, Gemeente Ede en Ede Marketing moet leiden tot groei in merkkracht en groei in bereik (fysiek en digitaal). Ook zijn afspraken gemaakt over de algemene samenwerkingen tussen de drie partijen op actuele thema's en projecten.
Het convenant heeft educatie en citymarketing als speerpunt. Zo zijn onder meer afspraken gemaakt over het ontwikkelen, ondersteunen en financieren van verschillende educatieve activiteiten, zoals bijvoorbeeld het gratis busvervoer voor scholen naar het museum. Voor het onderdeel citymarketing is Stichting Ede Marketing uitvoeringspartner namens de Gemeente Ede. De focus ligt komende jaren op de ontwikkeling en vergroting van zichtbaarheid en beleefbaarheid van militaire historie en de nalatenschap van Helene Kröller-Müller in Ede. Deze thema's zijn beide kansrijk bij verdere doorontwikkeling op nationaal en internationaal niveau.