Studenten communicatie verspreidden tientallen geluksvogels in Utrecht

Foto:

Door middel van een flink aantal gevouwen origami vogels verspreidden vijf communicatiestudenten van de Christelijke Hogeschool Ede geluksmomentjes in het Julianapark in Utrecht. Daarnaast hebben zij een Instagram kanaal gelanceerd om millennials bewust te maken van opwaarts vergelijken. “We vinden het belangrijk dat mensen in deze tijd een kleine verrassing ontvangen.”

OPWAARTS VERGELIJKEN

Tegenwoordig worden we constant geconfronteerd met het perfecte plaatje waardoor we ons voortdurend vergelijken met andere mensen. De één sport meer en ziet er fitter uit, de ander heeft een hoger salaris en weer een ander lijkt de perfecte relatie te hebben. Deze sociale vergelijking zorgt ervoor dat wij ons blindstaren op dingen die we niet hebben, waardoor we ons onzeker gaan voelen.

Uit een onderzoek van het RIVM (2018) is gebleken dat jongvolwassenen voornamelijk op social media het perfecte plaatje krijgen voorgeschoteld. Ook ervaren de millennials veel druk door verwachtingen van leeftijdsgenoten en van ouders. Hierdoor denken millennials dat er geen ruimte is om fouten te maken. Alles moet nut hebben. De beruchte fear of missing out, prestatiedruk, stress en zelfs burn-outs zijn hier het gevolg van.

GELUKSVOGELS
De geluksvogels werden afgelopen maandag uitgedeeld aan jongvolwassen in het Julianapark in Utrecht. De ontvangers werden door de geluksvogels doorgestuurd naar het Instagram account van de campagne. Vervolgens ontving iedereen een persoonlijk complimentje in hun DM’S. Na de actie hebben de studenten een hele hoop positieve reacties gekregen waardoor het bij de studenten kriebelt om de actie nog eens te herhalen!

OOK EEN GELUKSMOMENTJE?

Benieuwd geworden naar onze actie? Volg ons op Instagram @GeluksvogelsNL

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden