Jongeren shoppen het meest online, studenten starten een campagne

Foto: CHE

Vijf studenten Communicatie van de Christelijke Hogeschool Ede beginnen vandaag de campagne ‘Dare It, Wear It, Share it’ voor jongeren tussen de 15 en 18 jaar. Die is erop gericht om jongeren bewust te maken van de impact van hun onlineshopgedrag.

Door middel van TikTok video’s, Instagram en de website: www.darewearshare.nl willen zij jongeren stimuleren om minder online te consumeren. Veel jongeren hebben namelijk nog veel leuke kleding in de kledingkast hangen waardoor het niet nodig is om iets nieuws te kopen.

De Nederlandse jongeren tussen de 15 en 18 jaar, lopen voorop als het gaat om online shoppen. Onderzoek wijst uit dat wel 84 procent van hen online winkelt, maar dat veel tieners niet weten wat de gevolgen van het online shoppen zijn.

Om die reden zijn de studenten de campagne ‘Dare It, Wear It, Share It’ begonnen. Door middel van challenges op Tik Tok en Instagram worden de jongeren uitgedaagd om minder online te consumeren en juist meer kleding te recyclen, te ruilen of te combineren.

Hoe kun jij meedoen?

Bekijk de Instagram @darewearshare of ga naar de website www.darewearshare.nl om te kijken welke uitdagingen jij aan kunt gaan? Ga bijvoorbeeld de uitdaging aan om 30 dagen lang niks online te kopen, organiseer een kledingruil met vrienden of kijk eens in je kledingkast naar kleding die je al lang niet gedragen hebt. We dare you to wear and share your clothes!

Lespakket

Speciaal voor middelbare scholen is er ook een lespakket ontwikkeld. Leraren kunnen dit lespakket bestellen via de website www.darewearshare.nl. Dit lespakket is bijvoorbeeld erg interessant voor de vakken maatschappijleer, aardrijkskunde en maatschappijleer. In de lessen worden de leerlingen uitgedaagd en geïnformeerd om later in de toekomst bewuster online te shoppen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen