Luc Enting (Wild) ambassadeur voor campagne Ede centrum

Luc Enting Links naast de burgemeester
Luc Enting Links naast de burgemeester
Foto: Ede.nieuws.nl

In Ede is de campagne ‘Op zoek naar het E-team’ van start gegaan. Fotografie-, videografie- en schrijftalenten uit Ede en omstreken worden uitgedaagd een jaar lang verhalen over Ede centrum te maken en te publiceren. Filmmaker Luc Enting, beroemd vanwege de populaire natuurfilm Wild en al bijna veertig jaar inwoner van Ede, gaat hen hierbij helpen.

“We zijn op zoek naar jou”, luidt de oproep op de posters en in de filmpjes die op dit moment in de stad en op het internet circuleren. Iedereen die het leuk vindt om te schrijven, te fotograferen of video’s te maken en die Ede centrum een warm hart toedraagt, wordt opgeroepen te reageren. Wie geselecteerd wordt, mag een jaar lang het centrum onder de aandacht brengen via diverse kanalen en media, hierbij gecoacht door de gelauwerde ‘meesterverteller’ en al bijna veertig jaar inwoner van Ede: Luc Enting. Entings natuurfilm Wild draait op dit moment in verschillende bioscopen in Nederland.

“Als inwoner van Ede vind ik een gezellig en leefbaar centrum heel belangrijk. Een bijdrage te kunnen leveren om het centrum mooier en interessanter te maken, dat is mijn motivatie om mee te doen”, legt Luc Enting uit. “En daarnaast kijk ik ernaar uit om met een enthousiaste groep creatieve Edenaren samen te kunnen werken, mee te denken en aan de slag te gaan.”

Leerzaam

Ook andere Edese professionals hebben aangegeven dat zij het E-team willen ondersteunen met leerzame tips & tricks. Deelname aan het E-team betekent dus niet alleen op een hele gave manier met je hobby bezig zijn om een bijdrage te leveren aan de stad, het is ook nog eens heel leerzaam! De eerste aanmeldingen sijpelen al binnen via de website (https://www.edecentrum.nl/e-team/) en de filmpjes op facebook worden flink bekeken en gedeeld.

 

Vindingrijk, veelzijdig en veerkrachtig
Het E-team gaat de verhalen van Ede-centrum vertellen in woord en beeld. Echte Edenaren, die laten zien waar de stad voor staat. In alle ‘verhalen’ komen de unieke kwaliteiten van Ede terug: food, Veluwe en het dorpse karakter. Maar de rode draad in de verhalen is de vindingrijkheid, veelzijdigheid en veerkracht van de centrumondernemers. Hun creativiteit en ondernemerszin hebben voor groei van het centrum gezorgd en het centrum gemaakt tot wat het nu is.

Dorpsplein van de stad
De campagne ‘Op zoek naar het E-team’ is tot stand gekomen in samenwerking met de Stichting Binnenstadsmanagement Ede (SBE), ondernemers, vastgoedpartijen, gemeente, citymarketing en andere partijen die bij het centrum betrokken zijn. Doel is het centrum weer dé ontmoetingsplek te laten zijn waar men met trots werkt, winkelt en uitgaat: Het echte dorpsplein van de stad.

Vrijdag 18 mei maakt de jury het definitieve E-team bekend en niet lang daarna deelt het E-team het eerste verhaal via de diverse media. Via de facebookpagina (https://www.facebook.com/edevvv/) is het verloop van de campagne te volgen.
Meer informatie over Ede Centrum en de campagne is te vinden op www.edecentrum.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen