Cafetaria Top 100 2017 nr.9: ’t Pakhuis, Ede

Foto: Misset Horeca

Een plek in de toptien, net als in 2015, daar waar dit prachtige bedrijf ook thuishoort. Syl Lammers en zijn mensen weten wat gastvrijheid inhoudt.

Met een lach op het gezicht presenteren zij de gerechten op een originele manier aan tafel bij hun gasten. Bijverkoop zit er op een natuurlijke manier ingebakken. ’t Pakhuis is cafetaria, restaurant en cateringbedrijf ineen. Op achthonderd meter van de cafetaria worden vanuit een grote keuken bedrijfslunches bereid.

De cafetaria zelf is meer voor het afhalen. Zittenblijvers vinden hun plek in het sfeervolle restaurant. Regionale en biologische producten zijn vanzelfsprekend op de kaart. Strikte procedures en training van het personeel zorgen ervoor dat ook gasten die glutenvrij willen eten, uitgebreid aan hun trekken komen.

’t Pakhuis gebruikt Facebook als marketinginstrument, maar heeft ook veel geprint foldermateriaal in huis. Pas op dat de gast geen overkill aan folders voor de kiezen krijgt. Soms kan het te veel zijn.

’t Pakhuis komt regelmatig in het nieuws met ludieke acties. Zo voorzag het team alle wegwerkers aan de N224 over vijftien kilometer van belegde broodjes. Naast nieuws, is er altijd ruimte voor vernieuwing.

’t Pakhuis investeert in backoffice

Stond 2015 helemaal in het teken van duurzaamheid, in 2016 investeerde ’t Pakhuis nadrukkelijk in de backoffice. Zo was de cafetaria één van de eerste drie bedrijven die de geavanceerde geautomatiseerde kassalade van Cikam introduceerde, die gekoppeld is aan het Next to Food-afrekensysteem. Dankzij dit systeem heeft Lammers optimaal inzicht in de bedrijfsvoering. Het systeem geeft veel managementinformatie en daar kan hij op inspelen. Bijvoorbeeld door op basis van transacties en omzet bij drukte extra personeel in te zetten. Ook laat het zien wat de hardlopers en de doodlopers zijn. Daarop kan hij zijn assortiment aanpassen.

Daarnaast is het veiliger en zijn er geen kasverschillen meer. Elke bestelling wordt aangeslagen, anders maakt de collega in de keuken het niet. De automatische kassalade biedt een extra voordeel: het is hygiënisch, want niemand hoeft meer geld aan te raken.

Ook de gasten varen wel bij het Next to Food-afrekensysteem met bijbehorende app en bestelsite. Ze geven op de app of bestelwebsite aan wat ze willen eten en hoe laat ze het komen halen. Met iDeal kunnen ze direct betalen, maar ze kunnen ook in ’t Pakhuis afrekenen. Daar heeft de medewerker allang gezien wat de klant wil, hoe laat hij dat wil en of het al betaald is. Dat werkt een stuk sneller. Ideaal, zeker tijdens de piekmomenten.

’t Pakhuis Cafetaria-Restaurant & Catering
Pakhuisweg 1A-3A
6745 XA Ede

Bron: www.missethoreca.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen